Luister naar je lichaam en ren jouw tempo


Hoofd- en bijzaken
In de maatschappij waarin wij leven zijn we voornamelijk bezig met allerlei zaken in ons hoofd. Wat is er nu fijner om al die 'hoofd'zaken even als 'bij'zaken te ervaren door te gaan rennen op gevoel. Laat de dingen even voor wat ze zijn en geniet van het moment.
Uit ervaring weet ik dat het heel belangrijk is voor je geest en lichaam om af en toe helemaal 'los' te zijn van alles wat er in jouw leven speelt.
Voordelen
Met rennen op gevoel ben je bewust bezig met jezelf. Door mijn training krijg je een betere conditie, ga je beter in je vel zitten (letterlijk en figuurlijk), word je minder vatbaar voor ziektes die voorbij waaien, word je vrolijker, is de eerste stap om  buitenshuis te gaan bewegen makkelijker om te nemen, ontmoet je andere mensen in een kleine groep, verbeter je je eigen prestaties met personal training of groepstraining. De keuze is aan jou.
Gevoel of sporthorloge
Waarom juist rennen op gevoel? Tegenwoordig brengen mensen veel tijd door achter een computer, tablet of telefoon. Op deze apparaten kan je heel veel 'hoofd'zaken regelen. Een sporthorloge is ook zo'n fijn apparaat dat veel data voor jou verzamelt. Dat is superhandig. Mijn insteek is niet om het sporthorloge aan de kant te zetten, maar juist om hem achteraf in te zetten.  Als je rent op gevoel laat je je niet afleiden door je horloge. Hierdoor loop je prettiger, geniet je meer van de omgeving en elkaar. Als je een sporthorloge hebt, doe gerust je horloge om, lees de data na afloop uit en vergelijk dit met hoe jij je voelde op dat moment. Rennen zonder horloge mag natuurlijk ook! 

Voor wie?
Iedereen is welkom om bij mij te komen trainen. Rennen op gevoel helpt de beginnende, maar ook de gevorderde hardloper. Schroom niet als
je nog nooit aan hardlopen bent begonnen. Ik begeleid je graag naar jouw doel. Wil je hardlopen om je hoofd leeg te maken, maar wel de juiste techniek aanleren? Wil je een snelle tijd rennen op de 5 km of misschien wel de 10 km of nog meer? Wil je gewoon gezellig in een groepje lekker een uur buiten rennen? Wil je zo blessurevrij mogelijk blijven rennen? Het kan allemaal. 

Wat kan je verwachten van mij?
Ik zorg voor een lekkere warming up, rek-en strekoefeningen, wat core stability oefeningen en loopscholing om warm te worden. Daarna gaan we rennen en per training zal ik andere opdrachten geven, waardoor je steeds beter en sneller gaat rennen. Als we alle leuke opdrachten hebben uitgevoerd, is het fijn om even rustig af te koelen en de spieren nog even wat aandacht te geven. Na afloop is het mogelijk om bij sportcafé De Bruijnerie wat te drinken en eventueel te eten en na te kletsen.

Nieuw     Wandelgroep     Nieuw
Sinds mei 2020 heb ik ook een wandelgroep. Deze groep is geschikt voor mensen die graag meer willen bewegen met of zonder doel. Heb je bijvoorbeeld het doel om af te vallen dan kan deze groep, naast andere aanpassingen in je leefstijl natuurlijk, je verder op weg helpen naar een betere conditie en meer spierontwikkeling. Na een bepaalde periode zou je bijvoorbeeld kunnen aansluiten bij de hardloopgroep
voor beginners. Is je wens om gewoon gezellig te kunnen wandelen in een groep dan is dit ook geschikt voor jou. Heb je een blessure of last van gewrichten, maar je kan en mag van de fysiotherapeut of andere specialist wel wandelen, sluit je bij ons aan!  Alle leeftijden vanaf 18+ zijn welkom om zich aan te sluiten.
We gaan mooie paden bewandelen en elke week zullen we iets verder, sneller of met met andere ondergrond wandelen. De startplek wordt dus per app of mail naar je verstuurd.  
Wil je meer lezen over de voordelen van wandelen? Lees hier

Wanneer?
  • Op het inschrijfformulier staan de dagen en tijden wanneer de trainingen en wandelingen zijn. 
  • Naast groepstrainingen geef ik ook personal training aan 1 of 2 personen. Dit kan op een dag en tijd wat bij jou en mij uitkomt. 
  • Tijdens schoolvakanties kan het zijn dat er geen trainingen zijn. Dit meld ik van tevoren via een mail of app. Je betaalt alleen de trainingen die je daadwerkelijk hebt gevolgd door middel van de aanschaf van een 12 rennenkaart. Elke training houd ik bij wie er aanwezig is . Het is wel handig voor jezelf om de kaart elke training mee te nemen, want dan kan je zelf goed bijhouden hoeveel trainingen je nog mag volgen.
Waar?
  • Mijn hoofdlocatie is het Schoterbos in Haarlem Noord. Start bij sportcafé De Bruijnerie, Piet Voskuilenstraat 1 bij Tennisvereniging T.V.Kontakt. Dit zit achter zwembad De Planeet.
  • Naast deze trainingen kunnen we tussendoor samen besluiten om eens een keer lekker de duinen in te gaan voor een training.
Extra
  • Eerste training is gratis. Wil je graag een keer een proefles? Mail of bel ( linkje staat onderaan deze pagina) mij dan even dan weet ik wanneer je komt. Op dit moment zit ik in de opstartfase en zal ik niet altijd op de locatie aanwezig zijn. Het zou zonde zijn als we elkaar hierdoor mislopen. Op het inschrijfformulier kan je je ook inschrijven voor een gratis proefles.
  • Met een 12 rennenkaart mag je één keer gratis  in de maand met ons mee trailen in de duinen. Dat is een wat langere loop (duurloop) op een rustig tempo ( praattempo). Genieten van de natuur en het rennen staat voorop. Op deze manier leren we elkaar ook op een andere manier kennen. Dit is een social run voor 'Rennen op gevoel' leden. De plek waar we zullen gaan trailen zal elke keer verschillend zijn. Van Kennemerduinen, Waterleidingduinen tot aan Schoorlse duinen. 


Informatie over prijzen van de hardlooptrainingen vind je hier.